Po pobytu v Austrálii jsme se rozhodli udělat si delší dovolenou a vydali jsme se tedy na 18 dní na Fiji. Jelikož jsme se nechtěli zatěžovat plánováním programu, obrátili jsme se na cestovní agenturu (Awesome Adventure Fiji), která zprostředkovává pobyty na Yasawa Islands. Musím říct, že to byla skvělá volba.

Tak jsme tedy sedli 19. 7. 2014 na letadlo v Sydney směr Nadi International Airport. Po cca 4 hodinách letu jsme se ocitli na letišti, kde na nás po předchozí domluvě čekal taxík do našeho prvního ubytování ve městě Nadi (Nadi Downtown Hotel). Ještě jsme si stihli na letišti vyměnit peníze, jelikož nás varovali, že jinde už nebude možnost. Ve městě je však spousta bankomatů, jeden byl i v přístavu a na některých ostrovech se dokonce dalo platit kartou. Nadi je malé městečko s jednou hlavní ulicí, na nás nepůsobilo zrovna čistě, ale hotel byl v pohodě. Náš pokoj byl „double room“ s vlastní koupelnou a záchodem za 50 FJD/noc, vyzvednutí z letiště bylo v ceně.

Naše následující cesta vypadala následovně.

20. 7. 2014

V 7:00 nás nabral taxík a popovezl nás na zastávku, kde jsme si nastoupili do obrovského autobusu od Awesome Adventure Fiji. Autobus nás po cca 20ti minutách vysadil v přístavu Port Denerau a šli jsme si vyzvednout objednané vouchery. Poté následovalo odbavení zavazadel a hurá na loď.

Naše první dvoudenní zastávka byla na Bounty Island. Bylo pro nás překvapením, když nás z velké lodi přesadili na malou loďku a jen mi dva jsme pokračovali na ostrůvek. Už když jsme se k ostrovu blížili, slyšeli jsme, jak nás místní vítají písničkou, bylo to milé. Poté nás ubytovali v chatce zvané BURE. Pak jsme šli omrknout pláž a na oběd, který byl vynikající. Bounty Island je opravdu malinký, celý jsme ho obešli dokola za cca 30 minut. Od 17:00 do 18:00 byla na baru „Happy Hour“, kdy pivo stálo 4 FJD a koktejly 10 FJD.

DSC_0511   DSC_0461

21. 7. 2014

Dnes nás čekal výlet plachetnicí. No nakonec to byla motorová plachetnice se jménem Seaspray. Na lodi nás čekalo občerstvení a zábava na celý den, počasí nám moc nepřálo, foukalo a byly poměrně vysoké vlny, takže některým pasažérům nebylo na lodi zrovna nejlépe.

První zastávka byla u Modriki Island, na tomto ostrově se natáčel film Trosečník (Cast Away) s Tomem Hanksem. Tady nás loď vysadila, zapůjčili jsme si šnorchlovací výbavu a vyrazili prozkoumávat podmořský svět. Ve 13:00 nás čekal vynikající oběd na lodi, dost to houpalo, ale zvládli jsme se najíst bez nehody 🙂 Po obědě jsme vypluli na ostrov, kde bydleli pouze Fidžijané a zúčastnili jsme se tzv. Kava rituálu, ochutnali jsme odvar z kořene pepřovníku (chuť nic moc, ale dalo se to), a pak jsme si mohli vesnici projít, a podívat se jak místní žijí. Strávili jsme tam zhruba hodinku a pak už náš výlet končil a vraceli jsme se zpět na Bounty Island.

DSC_0624   DSC_0568

DSC_0646   DSC_0649

22. 7. 2014

Odjezd z Bounty Islandu na ostrov Waya Lailai do Naqalia Lodge. Cesta lodí trvala asi hodinku a pak opět přesun k ostrovu na malé loďce. Tento ostrov byl rozlohou větší než Bounty, ale ne tak moderně vybaven. Celkem tu bylo cca 13 turistů, 4 bure domky a jeden dorm (spoustu postelí v jedné místnosti). Po ubytování jsme si prohlédli okolí a odpoledne se vydali na Summit walk, což byl hodinový výšlap na nejvyšší kopec na ostrově. Dalo nám to docela zabrat, ale zvládli jsme to, náš průvodce to prý chodí každý den. Výhled byl úžasný, akorát počasí nic moc – bylo pod mrakem. Když jsme se vrátili, začínala akorát „Happy Hour“, podávalo se Cuba Libre za 6 FJD 🙂 Večeře byla výborná a podávala se od 19:00. Na tomto ostrově šla elektřina pouze od 19:00 do 23:00, pak už byla absolutní tma.

DSC_0687   DSC_0796

23. 7. 2014

Nad ránem byla průtrž mračen a foukal vítr, takže náš plánovaný výlet – plavání se žraloky, se musel odložit na další den. Bohužel počasí bylo po celý den špatné, tak jsme jen hráli karty a koukali na filmy.

24. 7. 2014

V 8:00 jsme se konečně dočkali našeho výletu za žraloky. Nalodili nás spolu s dalšími osmi lidmi na loďku a půl hodinu jsme jeli na místo určení. Podmořský svět tam byl nádherný, spoustu korálů a barevných rybiček, pak připluli i žraloci, měli cca 1 m na délku a dokonce jsme si na jednoho i sáhli. Strávili jsme ve vodě necelou hodinku a jelo se zpět na ostrov a pak hned přesun na velkou loď,  před námi byl další ostrov – Naviti Island, kde jsme bydleli v resortu White Sandy Beach. Počasí se hodně zlepšilo, tak jsme se byli projít po dlouhé pláži, pak ledová sprcha v chatce, no spíš na dvorku 🙂 a hurá na večeři. Bylo opět kuře. Po večeři nás čekala zábava, místní nám zatancovali, zazpívali a naučili nás hru s míčem.

DSC_0456   DSC_0583

DSC_0447      DSC_0586

25. 7. 2014

Budíček v 6:30, jelikož v 7:00 měl být odjezd na šnorchlování s rejnoky, konkrétně s Manra ray, ale díky „Fiji time“ se odjíždělo tak v 7:40. Jeli jsme loďkou asi 20 minut, a když jsme byli na místě, hledali jsme rejnoky. Viditelnost pod vodou byla poměrně špatná, ale nakonec jsme dva obrovské Manta ray viděli. Poté jsme frčeli na snídani. Po snídali – opalování, koupání -> oběd -> odpolední spánek a pak výlet na Honey Moon Beach, která byla přes kopec. Byla to krásná pláž, voda průzračná a jenom 6 lidí v okolí. Bohužel když si chtěl člověk zaplavat, byl to problém, protože i 50 m od břehu nám voda sahala sotva po pás.

26. 7. 2014

Ráno byla snídaně a poté jeden místní chlapec vyšplhal na cca 15 m vysokou palmu a shazoval nám kokosy, které nám pak otevřeli a mohli jsme ochutnat kokosovou šťávu. Kokosy byly výborné! Mohlo v nich být přibližně litr kokosové vody, starší kokosy, které už nebyly v zelené slupce bylo možno rozbít a sníst dužinu. Zajímavostí kokosu je, že je pro člověka zdravotně nezávadná kokosová voda i v oblastech, kde je voda znečištěná. Poté nás už čekala loď na další ostrov s názvem Matacawalevu Island do resortu Long Beach. Po příjezdu nás čekal opět vynikající oběd a ubytování. Chatka byla veliká a dokonce měla i terasu. Zdejší pláž odpovídala názvu resortu a byla dlouhá asi 2 km. Na ostrově bylo asi jen 6 turistů, každý si dělal co chtěl, organizovaná zábava se moc nekonala. Odpoledne nás vzali šnorchlovat na místo zvané Blue Lagoon a opravdu tam bylo co vidět. Spousta barevných rybek, krásné korály, úžasná pláž a občas dost silný proud. Bylo to vydařené odpoledne, jen by mohlo trochu méně foukat, ale co by člověk v „zimě“ mohl chtít :-).

DSC_0626   DSC_0864

27. 7. 2014

Byla neděle, což je pro Fiji den volna, žádné výlety se nekonají, člověk může celý den odpočívat a tak jsme se nechali zlákat a odpočívali.

28. 7. 2014

Dnes nás čekal výlet do jeskyní, nabralo nás Joe’s water taxi a asi hodinu trvala cesta k jeskyním. Jeskyně byly dvě, ta první byla větší a do té druhé se muselo podplavat pod skálou, tam byla opravdová tma, nebylo vidět vůbec nic. Baterkou nám posvítili na pár zajímavých míst a plavali jsme zpět. Před jeskyněmi nás čekali stánky s šátky, korály, náramky a spoustou dalších pěkných věcí. Člověk se nemohl rozhodnout co si odvést. A ani jsme s sebou neměli peníze 🙂 Naštěstí jsme mohli nakoupit bez placení a peníze pak poslat po taxikáři. Po návratu z jeskyní byl rychlý oběd a přesun na Barefoot Island Lodge na ostrově Drawaqa. Tento resort už nebyl tak malinký a ani tu nebyla taková rodinná atmosféra, bylo nás tu kolem 50ti hostů. Vypadalo to tu pěkně, 3 pláže (Mantaray, Sunset a Sunrise Beach). My jsme bydleli na Sunrise. Měli tu dva bary a stánek s aktivitami (šnorchlování, potápění, kajakování, slaňování). Večeře byla opět moc dobrá a pak nás čekali krabí závody:-)

DSC_0834   DSC_0728

DSC_0777   DSC_0640

29. 7. 2014

Po snídani nás čekal výlet – Barefoot Hike, cesta nahoru trvala cca 25 minut, a pak jsme se mohli kochat výhledem na třech různých místech. Výhled byl úžasný, nebe bez mráčku a krásně modré moře. Voda kolem všech ostrovů je nepopsatelně modrá. Po výletě jsme se šli válet na Sunrise beach, kde jsme byli úplně sami, jelikož tam hodně foukalo, ale při 28 stupních byl vítr příjemný.

30. 7. 2014

Po snídani jsme si půjčili kajak a jeli jsme na malou plážičku, kde jsme opět byli sami. Šnorchlování tam bylo parádní, snad nejhezčí co jsme dosud viděli. Strávili jsme pod vodou skoro dvě hodiny, a pak už jsme museli pádlovat zpět, než nastane odliv. Po obědě nás čekal odjezd na „Party ostrov“ – Beachcomber Island. Dorazili jsme tam kolem páté večer, akorát k večeři. Poté následovalo taneční vystoupení a volná zábava. Poprvé jsme se dostali do postele později než ve 22:00 :-).

DSC_0883   DSC_0875

31. 7. 2014

Dopoledne jsme strávili na pláži, a pak nás čekal odjezd na poslední ostrov Malolo Island do Funky Fish Resortu. Když jsme se blížili k ostrovu, byli jsme trochu překvapeni, že je ostrov takový rozestavěný (budovali přístav a nové chatky) – hráli jste někdy hru FarCry? Bylo to přesně jako z ní. Když jsme dorazili na recepci, vypadalo to moc hezky, ale kromě nás dvou tu byli jen další dva turisté, tak jsme se báli, že tu těch posledních 5 dní bude dost dlouhých. Nakonec to také uteklo jak voda, stihli jsme se naučit něco o palmách – představte si, že místní lidé zpracují palmu z celých sta procent. Než palma začne plodit tak to trvá 7 let a dokud plodí jsou využívány listy (vyrábějí se z  nich tašky na střechu, pletou se různé rohože) i plody. Z kmene se dělají střechy (krovy) – dále jsme šnorchlovali, hráli volejbal a pařili s místními a párem Francouzů.

DSC_0962   DSC_1038

5. 8. 2014

Bohužel i vše jednou končí a i my museli zpět na pevninu (Mainland jak říkají místní). Dovezlo nás tam vodní taxi, které bylo o něco málo levnější než velká loď, která nás vozila celou dobu před tím. Loď resp. cestování s ní je na Fidži hodně drahá záležitost! Cesta na pevninu trvala asi hodinu. Po připlutí jsme se nestačili divit jak velký rozdíl byl hlavní ostrov od těch nádherných malých ostrůvků okolo. Kdybych to měla shrnout asi bych řekla hnus. Všude bylo hodně Indů (mají s Fidžijany téměř shodnou kuchyni), odpadků a celkově to moc hezky nepůsobilo. Městečko Nadi jsme si rychle prošli. Každý vás lákal ať si od něj něco koupíte, všude měli krásné šátky a zajímavé dřevěné věci, ale to bylo tak vše. Hospody vypadali jako místnosti s dvěma stoly uprostřed. No, v podstatě nic, kde by se člověk musel déle zdržovat a proto jsme se zavřeli na pokoj (opět do Nadi Downtown Hotelu), nechali si vyprat věci a čekali do druhého dne na letadlo směr Auckland.

Byla to fajn dovolená, kdyby to šlo, chtěla bych se tam ještě jednou podívat. Pokud bych měla hodnotit ubytování a celkově pocit z jednotlivých ubytování asi by to dopadlo takto:

• Barefoot Island – téměř evropký standard, všude čisto, vynikající jídlo i přístup personálu. Na stranu druhou kvůli tomu jsme tam nejeli, přeci jen Evropu známe a proto bych asi jako nejpříjemnější volili:
  • Naqalia Lodge na ostrově Waya Lailai, kde byla rodinná atmosféra, výborné jídlo, aktivity zadarmo a celkově to nepůsobilo vůbec komerčně. Ironií bylo jen to, že tomu celému šéfoval týpek z Itálie (Marco), který už tam žil asi roky (vypadal jak Robinson). Na stranu druhou, nejméně se mi líbilo na:
  • Beachcomberu, kde byla dobu hlasitá muzika (ne místní samozřejmě) a celkově to tam vypadalo jako v baru. Ostrov to byl pěkný (malinký, opět na cca 30 minut chůze kolem do kola), ale všude bylo něco, co z vás chtělo vytáhnout peníze (skůtry, paragliding apod.), prostě párty ostrov.